Hareketin bir problemi var.
Problem herkesin bildiği meçhul…
Meçhul, güzergâhın problemini, tespit edip, çözüm üretmek, nasıl bir marifet gerektirir, diye soralım.
Sonra da sorumuza birilerini muhatap kabul edip, işaret fişeğimizi atalım.
Böylece işaret fişeğinin aydınlattığı alanda görünen yüzün adını okuyalım.
Okuyunca, yorumu da açılıma tabi tutmuş oluruz…
Yorumla beraber anlamda ortaya çıkmış olur.
Meçhulün anlamı ne olabilir?
Adı üstünde meçhul işte…
Yani isteyen istediği anlamı verebilir.
Anlam, dediysek hemen işi ciddi mevzulara kaydırıp net tanımları anlamlandırmayın.
Mevzumuz, meçhul…
Konumuz, problem…
Problemi çözmek içinde muhatap aldığımız kişi ya da kurumu da henüz açıklamadık.
Açıklamaya da gerek.
Nasıl olsa her şey muallâkta…
Havadan, karadan vazgeçip, denizlere geçiş yapanların muallâkta bırakılmış problemlere yönelik, yaptıkları tahlil ve tenkit, “kaptan ya da miçoluk” konumlamasını bir başka meçhulle ilişkilendirmiş durumda nasıl olsa…
Bu yeni meçhul hak edenin hak ettiğini bulması durumuyla alakalı…
Alanın bu işareti ise gayet nettir, irade…
İrade koyamayanlar her şeyi hak ederler.
Peki, hak etmek bir haksızlığa karşılık gelir mi?
Bence gelir, çünkü birinin hak ettiği diğerinin hazımsızlığına sebeptir.
Ben inandığım birine hakaret edilmesini hazmedemiyorum.
Bundan dolayı da benim inandığımın yanında olanların hakareti hazmetmesini de anlayamıyorum.
Böyle olunca da başlangıçtaki sözlerimi tekrar ediyorum.
Hareketin bir problemi var.
Problem herkesin bildiği meçhul…
Meçhul güzergâhının problem çözümünde muhatap aldıklarımsa, kahraman Çorumlulardır…
Hoppala buda nerden çıktı demeyin.
Karnaval sahneye çıkılmaksızın ve icracılarla izleyiciler arasında bir ayrım yapılmaksızın gerçekleşen bir törendir.
Karnavalda herkes etkin bir katılımcıdır, karnaval edinimine herkes katılır.
Karnaval izlenmez, hatta daha doğru bir dille icra bile edilemez;
Katılımcılar karnavalın içinde yaşarlar, karnavalın yasaları yürürlükte olduğu sürece bu yasalara göre yaşarlar; yani karnavaleks bir yaşam sürerler.
Karnavaleks yaşam; alışıldık seyrinden çıkmış bir yaşam
Olduğu içinde, bir ölçüde ters yüz edilmiş bir yaşamdır.
Dünyanın tersine çevrilmiş tarafıdır.
Şimdi buradan hareketin problemine ilişkin bir çıkarımda bulunabilirsiniz.
Dava adamlığıyla karnavaleks yaşam arasında bir fark yoksa işin şirazesi kopmuş demektir.
Trajedi ciddiyetin suratına şamar atar vaziyetteyse alıngan olmaya da gerek yok.
Eminim ki, siz benim ne söylediğimi de anlamamışsınızdır.
Uykunuz çok ağır uykunuz, sizi uyandırmak için otuz dokuz haramiyi de bulmak zor…
ErtugruL SERDAROGLU